Utbildning
Det bästa sättet att hantera en tvist på, är förstås om man kan förebygga att den överhuvudtaget uppstår. Ett bra sätt att göra det på är att vara så tydlig som möjligt i sina affärsrelationer, både när det gäller avtalsskrivande och i övrig kommunikation. Samtidigt är det omöjligt som företagare att helt och hållet undvika tvister. Någon gång kommer man helt enkelt att stöta på en tvist och då är det viktigt att veta hur man ska agera. Åtgärder man gör precis i början av tvisten kan ibland visa sig ha stor betydelse senare. Det är därför viktigt att veta till exempel hur man ska kommunicera med motparten och hur man på bästa sätt ska säkra den bevisning som behövs vid den fortsatta processen.
Vi på NORMA håller löpande utbildningar både för klienter och samarbetspartners om hur man på bästa sätt förebygger en tvist och om hur man bör agera om tvisten väl är ett faktum. Kontakta oss gärna så hjälper vi till att skräddarsy en utbildning som passar för just er och era behov.