Anbudsgivning
Det arbete som genomförs under den tid som löper från det att en upphandling påbörjas till dess att leverantören har lämnat anbud är omfattande och kräver ofta mycket resurser och arbete. Vår erfarenhet är att vi kan göra stora nytta och ska mervärde till just er i denna del av en upphandling.
Genom att involveras i ert arbete med anbudet kan vi stötta och tidigt i processen lämna konkret rådgivning om strategiskt viktiga beslut för det fortsatta arbetet. I vissa fall (t.ex. när det finns anledning att ha dialog med upphandlande organisation eller då den upphandlande organisationen genomför en RFI eller samråd inför upphandling m.m.) kan det även vara lämpligt att vara delaktiga redan innan upphandlingen har annonserats.
Vi har lång och bred erfarenhet av att lämna rådgivning och att vara en stöttepelare såväl inför som under hela anbudsprocessen. Vi hjälper bl.a. till med att identifiera brister och otydligheter samt utmaningar men bidrar naturligtvis också med praktiska och användbara lösningar i det fortsatta anbudsarbetet. NORMA drivs av att, tillsammans med våra klienter, skapa konkurrenskraftiga anbud och samtidigt tillföra vår expertkunskap för att kvalitetssäkra anbudet, minimera risker och i övrigt positionera sig på bästa sätt inför tilldelningsbeslutet. Utöver vår kunskap och erfarenhet av det upphandlingsrättsliga regelverket har vi alltid fokus på det kommersiellt viktiga frågorna i vår strävan efter att våra klienter ska blomstra och göra goda offentliga affärer.